Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití Soft Computingu v rámci řízení objednávkového cyklu
Šustrová, Tereza ; Fecenko, Josef (oponent) ; Jurová, Marie (oponent) ; Marček, Dušan (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá možnostmi využití pokročilých metod rozhodování Soft Computingu při řízení objednávkového cyklu podniku. Hlavním cílem dizertační práce je navržení modelu umělé neuronové sítě s optimální architekturou pro řízení objednávkového cyklu podniku v rámci řízení dodavatelského řetězce. Vytvořený model bude sloužit v organizaci působící v oblasti obchodního podnikání pro zajištění plynulého materiálového toku. Součástí dizertační práce je rovněž konstrukce a ověření modelu umělé neuronové sítě pro predikci prodeje a srovnání výsledků a vhodnosti použití s běžnými a dosud používanými statistickými metodami. Dále se dizertační práce zabývá nalezením vhodné architektury umělé neuronové sítě pro stanovení velikosti objednávky na základě zadaných vstupů. Ke zpracování modelu bylo využito metod statistického zpracování dat, ekonomického modelování, Soft Computingu a poznatků ohledně stavu vědeckého poznání řešené problematiky z posledních let.
Proces nákupu výrobního podniku
Šurík, Jakub ; Chromý,, Marek (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na proces nákupu ve zvoleném výrobního podniku. V práci se podrobně zabývám jednotlivými částmi nákupního procesu. V první části jsou základní teoretické podklady a pojmy. Další část popisuje současnou situaci a analyzuje problém. V poslední části jsou uvedeny návrhy na zrychlení nákupního procesu a jejich přínosy.
Řízení dodavatelského řetězce ve výrobním podniku
Směšný, Matyáš
Bakalářská práce se zabývá dodavatelským řetězcem a dodavatelsko-odběratelskými vztahy v krnovském výrobním závodu Bosch Termotechnika. Při vypracování byl proveden sběr primárních a sekundárních dat a na základě poskytnutých dat byly identifikovány specifika, provedeny analýzy a výpočty ukazatelů spojené s řízením dodavatelského řetězce. Následně byla vytvořena matice rizik. Identifikovaná rizika byla ohodnocena relevantními zaměstnanci a rizikům byla přidělena závažnost. K závěru jsou uvedené návrhy a doporučení vyplývající z výše uvedeného.
Analysis of the business strategy and potential challenges of Japanese fast fashion brand Uniqlo's entry into the CEE market
Mao, Haoxuan ; Gregor, Martin (vedoucí práce) ; Ramesh, Sangaralingam (oponent) ; Paulus, Michal (oponent)
Rychlá móda je jedním z nejrychleji rostoucích segmentů módního průmyslu. Díky rychlému výrobnímu cyklu a rozsáhlým distribučním kanálům drží Uniqlo krok s mě nícími se preferencemi spotřebitelů a stalo se jednou ze tří největších světových značek rychlé módy, přičemž zahraniční trhy tvoří 48,7 % jeho celkových příjmů. V současné době se Uniqlo připravuje na vstup na trh střední a východní Evropy (ČR). Tato práce bude ve třech kapitolách analyzovat strategii společnosti Uniqlo na zahraničních trzích, včetn ě její obchodní strategie pro vstup na český trh a potenciálních příležitostí a výzev. Údaje a informace pro tuto studii byly získány ze sekundárních zdrojů, jako jsou výroční zprávy společnosti, webové stránky, oborové publikace, informace zveřejn ě né autoritativními organizacemi a rozhovory v oficiálních médiích. Výsledky studie ukázaly, že společnost Uniqlo přijala na čínském, evropském a jihovýchodním asijském trhu odlišné strategie a změnila svou strategii na základě globální konsolidace a lokálních reakcí. Výsledky údajů z regresních analýz navíc naznačují, že strategické investice do lidských zdrojů a administrativy mají významný pozitivní dopad na tržby. Srovnání obchodní strategie společnosti Uniqlo se strategií společností Zara a H&M ukazuje, že všechny tři přední značky rychlé módy...
Implementace výukové aplikace pro VIDA! Science centrum
Drobný, Jakub
Drobný, J. Implementace výukové aplikace pro VIDA! science centrum. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita, 2016. Tato diplomová práce se zabývá implementací výukové aplikace pro specifický exponát ve VIDA! science centru. Aplikace je ve světě známá pod pojmem Beer game a slouží k demonstraci základních principů v oblasti řízení dodavatelského řetězce.
Proces nákupu výrobního podniku
Šurík, Jakub ; Chromý,, Marek (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na proces nákupu ve zvoleném výrobního podniku. V práci se podrobně zabývám jednotlivými částmi nákupního procesu. V první části jsou základní teoretické podklady a pojmy. Další část popisuje současnou situaci a analyzuje problém. V poslední části jsou uvedeny návrhy na zrychlení nákupního procesu a jejich přínosy.
Systematický přehled: Bullwhip efekt
Miková, Veronika
Miková V. Systematický přehled: Bullwhip efekt. Diplomová práce. Brno: Mendelova uni-verzita v Brně, 2019. Diplomová práce je zaměřena na Bullwhip efekt, též známý jako Forrester efekt. Cílem prá-ce je vytvoření systematického přehledu studií zabývajících se tímto efektem v rámci řízení dodavatelského řetězce. Součástí je tvorba meta-analýzy sloužící k identifikaci a kvantifikaci převažujících závěrů vybraných studií a shlukové analýzy. Vyplývá, že autoři identifikují čtyři základní příčiny vzniku efektu, využívají klouzavý průměr, minimalizaci střední čtvercové chyby a exponenciální vyhlazování pro předpověď spotřebitelovy poptávky. Dále ve většině případů nedostatečně popisují zkoumaný vzorek. Sdílení informací, využívání informačních a komunikačních technologií či počet článků v dodavatelském řetězci jsou brány jako hlavní nástroje k redukci efektu přispívající k optimalizaci dodavatelského řetězce.
Tvorba datového modelu vybrané agendy ekonomického informačního systému podniku
BOHÁČ, Jiří
Bakalářská práce se zabývá analýzou a návrhem informačního systému, který umožní skladovou evidenci. Čtenář je seznámen s rozdělením informačních systémů na jednotlivé komponenty jako je CRM, ERP, SCM a MIS. V práci jsem se hlavně soustředil na podrobnou analýzu skladové evidence a z této analýzy vytvořit konceptuální a logický model. Za závěr jsem vytvořil jednoduchou aplikaci, která umožňuje evidenci zákazníků, dodavatelů, příjmů a výdejů ze skladu.
Dopad Průmyslu 4.0 na řízení dodavatelských řetězců
Pysmennyi, Maksym ; Jirsák, Petr (vedoucí práce)
S narůstajícím vlivem globalizace a mezinárodního obchodu začaly mezinárodní přepravní služby hrát klíčovou roli ve světovém obchodním řetězci. Průmysl 4.0 přináší firmám nové možnosti k obnovení svých aktivit v dodavatelském řetězci implementací nových systémů a technologií. Cílem této práce je poukázat na reálný dopad složek nové průmyslové revoluce, jako je internet věcí, upravená a virtuální realita, autonomní robotika a cloudové informační systémy, na aktivity v dodavatelském řetězci. S pomocí tří společností (Bosch, DHL a PwC) práce analyzuje změny v procedurách dodavatelských řetězců a různých systematických digitalizacích procesů v celém odvětví. Teoretická část práce popisuje rozsah aktivit v přepravě a dodavatelském řetězci a jejich dopad na společnosti v mezinárodním obchodě. Druhá kapitola se zaměřuje na analýzu Průmyslu 4.0 jako fenoménu k lepšímu vhledu do problematiky této revoluce. Třetí kapitola analyzuje aktivity již zmíněných tří firem a zaměřuje se na reálnou implementaci technologických aspektů do dodavatelských řetězců. Analýza reálných dopadů je založena na sekundárních datech.
Využití internetu věcí v řízení dodavatelského řetězce
Prokopová, Iva ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Práce se zabývá popisem možností využití internetu věcí v řízení dodavatelského řetězce a zkoumá využití internetu věcí v řízení dodavatelského řetězce mezi českými podniky. Teoretická část práce se zabývá jak možnostmi využití internetu věcí v řízení dodavatelského řetězce, tak rozvíjejícími se standardy a technologiemi, díky nimž je možné těchto možností využít. Teoretická část dále obsahuje výzvy a rizika internetu věcí, s nimiž je třeba se při jeho zavádění vypořádat, a další předpokládaný rozvoj v této oblasti. Prostřednictvím průzkumu sestaveného na základě poznatků z teoretické části práce bylo zjištěno, jak české podniky v oblasti automobilového průmyslu využívají internet věcí a jak jej plánují využít. Praktická část práce obsahuje vyhodnocení formulovaných hypotéz na základě výsledků tohoto průzkumu a diskuzi ke zjištěným skutečnostem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.